Wat willen toekomstige leerlingen echt zien tijdens een open dag? 

Natuurlijk die onderwerpen en verhalen die écht boeien. Die echt interessant zijn. 

Het is voor toekomstige MBO leerlingen en hun ouders al moeilijk genoeg om overzicht te houden als het gaat om keuzes te maken voor hun oriëntatie. 

Een interactieve school tour video geeft leerlingen de kans om zelf rond te kijken en om de locatie zelf te ontdekken. Door dit met video te doen wordt de drempel weggenomen om echt binnen te komen kijken. Via een portaal kunnen jongeren echt kennis maken met de sfeer van de school en krijgen ze een indruk van de leraren. Een positieve sfeer en je welkom voelen is bepalend als het gaat om schoolkeuze. Zeker voor VMBO-ers. 

Met video bereik je leerlingen in de eerste fase dat ze zich online aan het oriënteren zijn op hun volgende school. Ver voordat ze naar de school toegaan. Een groot voordeel is dat ze deze oriëntatie thuis achter de computer ook samen met hun ouders kunnen doen of een tweede keer zelf met vrienden een keer vrijblijvend kunnen rondkijken.

Geef de kijker de  vrijheid  om een eigen verhaal te ontdekken in jouw narratief.

Met een interactieve video tour kunnen leerlingen overtuigd worden om de volgende stap te zetten om echt langs te komen voor een kennismaking om zo de school zelf te verkennen.
Deze interactieve tool kan ook worden ingezet om ouders en potentieel nieuwe leraren te bereiken. En alles is meetbaar met gemiddeld 43% meer bezoekers die gemiddeld 8 keer langer blijven kijken.

Geef de kijker de  vrijheid  om een eigen verhaal te ontdekken in jouw narratief.

Met een interactieve video tour kunnen leerlingen overtuigd worden om de volgende stap te zetten om echt langs te komen voor een kennismaking om zo de school zelf te verkennen.
Deze interactieve tool kan ook worden ingezet om ouders en potentieel nieuwe leraren te bereiken. En alles is meetbaar met gemiddeld 43% meer bezoekers die gemiddeld 8 keer langer blijven kijken.

Wat wij doen: met onze ervaring in communicatie met video EN onderwijs geven wij advies over wat jullie school echt uniek maakt. Wat hebben jullie te bieden wat andere niet hebben als het gaat om sfeer, als het gaat om faciliteiten en als het gaat om een leuke en vriendelijke leeromgeving. 

Samen bepalen we hoe deze verhalen in beeld worden gebracht en wat leerlingen en hun ouders te zien krijgen. 

Wanneer we weten wat de school uniek maakt, kijken we naar hoe de school dit aan toekomstige leerlingen duidelijk maakt, met name op de open dagen.

Het gevoel van deze open dagen vertalen wij dan zo goed mogelijk naar interactieve video. Dit houdt in dat er een video ontstaat waarin iedereen die kijkt zelf bepaalt welk deel van de school en welke leerlingen ze zelf willen bezoeken. Ze bepalen zelf wat ze het liefst te zien krijgen.

Via een scherm krijgen leerlingen op een digitale wijze een beter beeld van de school, van de sfeer en van de leerlingen die er rond lopen. 

Video zorgt er voor dat leerlingen langer én aandachtiger blijven kijken. Zeker als ze zelf mogen kiezen welke verhalen en welk deel van de school ze zelf kunnen bekijken. 

Gewoon aanklikken wat interessant is. 

Leerlingen kijken gemiddeld ? keer langer naar video dan naar een folder en gemiddeld schrijft ? procent zich ook daadwerkelijk in. 

Hoe meer keuzevrijheid, hoe meer resultaat.

Proces; Na research en na goede gesprekken bepalen we samen hoe we met video de school en de verhalen van leerlingen en leraren in beeld brengen. Met als basis een zgde. Peer 2 Peer – strategie doorvertaald in sfeerbeelden en interviews. 

Echte gesprekken met leerlingen en leraren die geloofwaardige verhalen opleveren. Interessante beelden die veel over de sfeer in de school vertellen.  

Deze interviews en beelden zorgen voor minder drempelvrees bij leerlingen en hun ouders en zorgen ervoor dat ze vertrouwd raken met de school. 

Samen bepalen we de verhaallijnen en samen bepalen we de flow van de schooltour. 

Deze verhaalstructuren worden door ons opgenomen en in een videoplayer geplaatst. Samen nadenken en samen doen we een creatieve sessie maar wij doen het werk en zorgen dat de video’s geplaatst worden en dat de videoplayer aansluit op de website van de school. Geen moeilijke techniek, en we hebben ervaring met eerdere cases die resultaat hebben opgeleverd.

Naast leerlingen kan een interactieve schooltour ook ingezet worden om nieuwe leraren met jullie school kennis te laten maken. Ook leraren zijn gevoelig voor sfeer en aansprekende verhalen. Online advertenties geven een extra mogelijkheid om potentiële leraren te bereiken via Facebook, Linkedin en via YouTube.

Geïnteresseerd? Nieuwsgierig? Wij komen vrijblijvend naar jullie toe zodat jij zelf kan ervaren wat interactieve video is en hoe een school tour eruit kan zien. 

Tijdens die eerste kennismaking kunnen wij inschatten wat de potentie is van jullie school en we kunnen voorbeelden geven ter inspiratie. Ook geven we een indicatie van de kosten. 

We geven je minimaal twee ideeën als het gaat om een interactieve schooltour.  

Stuur een mail of bel als je meer wil weten over hoe het werkt of als je geïnteresseerd bent in resulaten.

Interesse in interactie?

Neem contact op!

Contact

Meer portfoliomateriaal zien?

Bekijk onze andere projecten.

Portfolio

Een samenwerking tussen Video Agency, Vette Film en THOM Graphics